5  הכלים שכל דרופשיפר צריך

אז חקרתם, בדקתם, למדתם ואתם כבר מוכנים לקפוץ למים ולהכנס לעסקי הדרופשיפינג. מזל טוב! יחד עם האיחול, חשוב לזכור שלפני שצוללים למים העמוקים, חייבים לדאוג לבסיס טוב ויציב. את הבסיס הזה משיגים כאשר מבינים איך העסק עובד בפרקטיקה, ואחד השיעורים החשובים בנושא (ובעצם כמעט בכל נושא) הוא ללמוד את הכלים שצריך כדי להצליח. במאמר זה נרכז לכם כמה מהכלים שיש לכל דרופשיפר שמכבד את עצמו, כדי שגם אתם תתחילו לכבד את עצמכם, ולעשות מזה יופי של כסף.

לימוד ופילוח קהלים: כדי לדעת מה כדאי למכור, אתם צריכים לדעת מהו הביקוש מלכתחילה. הכלי הראשון הוא כלי שמוכר בעיקר למפרסמים בפלטפורמת האדוורדס – מתכנן מילות החיפוש. באמצעות הכלי הזה, תוכלו לדעת כמה חיפושים מתבצעים מדי חודש, ובכך לדעת את פופולאריות המוצר שלכם. כמו שניתן לצפות מגוגל, ניתן לסנן לפי נתונים דמוגרפיים, ובכך לדעת למשל מהו הביקוש למוצר מסויים באיזור אליו אתם מבקשים להציע את הסחורה שלכם. כלי משלים הוא לא אחר מאשר גוגל טרנדס, שיכול להראות לכם את רמות החיפוש במהלך תקופה מסויימת. לדוגמא, יכול להיות ששווה לכם למכור צעצועים בארה”ב בתקופת הסתיו ותחילת החורף, בגלל שאז החיפושים לצעצועים גוברים משמעותית (בעקבות הכריסמס). זכרו – מכירה טובה מתחילה במחקר טוב!

כמובן שגם החנויות האינטרנטיות שנותנות דוגמא לכולנו ייקחו כאן חלק. הסתכלו ברשימת רבי המכר של אמאזון כדי לקבל תמונת מצב על המוצרים הפופולאריים ביותר שמעניינים את גולשי האתר ולדעת במה כדאי להתמקד (כמובן שגם כאן ניתן לצמצם לפי תחומים ולקבל חיפושים  ספציפיים יותר). מבחינת איביי, ניתן להשתמש בכלי (הלא רשמי) בשם WatchCount. כלי זה נותן לכם לדעת כמה פעמים מוצרים באיביי התווספו לרשימת המשאלות של הגולשים, ובכך לדעת מה הקונים הכי רוצים – גם אם הם לא יכולים להרשות את המוצר (נתון שיכול להיות לטובתך, אם אתם מציעים אלטרנטיבה זולה יותר).

פלטפורמות: כמובן שהחנות שלך לא יכולה לקום ללא פלטפורמת איקומרס טובה, ולמזלנו – יש לא מעט פלטפורמות כאלו ברשת שיכולות לחסוך לנו זמן, עלויות וכמובן גם לתת לנו עצמאות (ניתן ללמוד בקלות איך מקימים חנויות כאלו בקלות יחסית). אותן פלטפורמות מכילות תוספים שמשדרגים את המערכת אף יותר, ומתאימים אותה לדרופשיפינג. קומבינציות אלו כוללות את התוסף WooDropShip תחת פלטפורמת ה-WooCommerce ומאפשר אינטגרציה עם עלי אקספרס, ופלטפורמת Shopify  מציעה אופציה כפולה עם Obelro שמאפשר גם הוא אינטגרציה עם עלי אקספרס, או לחלופין שילוב עם התוסף Dropify, שנחשב לגרסא הטובה יותר מבין השניים ומציע אופציות רבות יותר, כולל אינטגרציה עם 36 אתרי איקומרס, אוטומציה ועוד.

אוטומציה שיווקית (מייל): אין מה לעשות, לרוב חנויות מרוויחות ממאסות של קונים, ולא רק מהאיכות שלהם. כדי להגיע לכמויות  גדולות של גולשים, יש לשווק בצורה גדולה וחכמה. ישנם לא מעט כלים ללא מעט פלטפורמות, אך אחד הפופולאריים שבהם הוא כמובן השיווק במייל. בגזרת המייל ניתן למצוא את MailChimp, Drip  ו-Aweber. שלושתם מציעים אוטומציות שיווקיות במייל, אך חשוב לנו לציין שמיילצ’ימפ מתאים למתחילים עקב התנאים הנוחים שלו מבחינת תשלומים (2,000 מנויים ראשונים בחינם + 12,000 המיילים הראשונים בחינם), אך חשוב לציין ש-Drip מציע אינטגרציות עם WooComerce ו-Shopify, מה שמציב את המערכת במקום גבוה.

אוטומציה שיווקית (רשתות חברתיות): התחום, שעבר את המייל בדירוג, מציע שני כלים עיקריים ומעניינים: Buffer ו-HootSuite. באפר יותר ידידותית למשתמש, אך הוטסוויט מציעה יותר רשתות חברתיות שניתן להשתמש בהן. חשוב לציין ששתיהן דורשות תוכנות צד שלישי כדי להתחבר לפלטפורמות איקומרס כגון שופיפיי וווקומרס.

אנליזה: למכור זה נחמד, לדעת מה עובד ומה לא יותר. אם אתם רוצים לדעת אם אתם עושים טוב, אתם צריכים לנתח נתונים שיעזרו לכם בנושא. למזלנו, בתחום זה לא צריך לבחור בזכות המלך הבלתי מעורער, הלא הוא Google Analytics – אחד משירותי הדגל של גוגל שמציע אפשרויות שמתחרות גם בכלי אנליזה בתשלום. זהו כלי שמומלץ ללמוד לעומק או אפילו להעסיק אנליסט שיבדוק את הנתונים, מפני שכמות המידע שניתן להפיק ממנו היא כמעט אינסופית.

חמשת הכלים הללו הם הדרך הנכונה להתחיל את המסע שלכם בעולם האיקומרס. המסע הזה לא הולך להיות קל, אבל הכלים הללו ידאגו לכך שיהיה לכם קל יותר משחשבתם, וזאת כבר התחלה טובה. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם:

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע"י שום גוף ומיוצר ע"י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים. כדי להבין מה זה...

השינויים הצפויים של ענף היהלומים – היבטי מס הכנסה

השינויים הצפויים של ענף היהלומים - היבטי מס הכנסה אחרי מספר שנים שמס הכנסה בוחן את אופן הטיפול של ענף היהלומים, פורסם בספטמבר 2018 הנחיות חדשות בדבר ניהול ספרים של יהלומנים אשר ייכנסו לתוקף בינואר 2019 וישנו באופן מהותי את...

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל...