Skip to main content Skip to search

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע

 

אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע”י שום גוף ומיוצר ע”י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים.

כדי להבין מה זה ביטקוין צריך קודם כל להבין מה זה בלוקצ’יין. לאחר המשבר בשנת 2008 חלק גדול מהציבור איבד אמון במערכת הבנקאית. אחת התוצאות למשבר היא הבלוקצ’יין.
זוהי פלטפורמה אשר פותחה ע”י סאטושי נקאמוטו שזהותו האמיתית אינה ידועה. הוא יצר פלטפורמה שמאפשרת ליצור ולסחור דרכה מטבעות וירטואליים. העסקה מתבצעת בין שני צדדים ללא צורך בגורם שלישי כמו בנק. הפלטפורמה בנויה מבלוקים מוצפנים של מידע מה שמאפשר לה להיות מאובטחת מאוד ובו זמנית חשופה לציבור. כל התנועות נרשמות בספר החשבונות של המערכת וכל אחד יכול לראות את ההיסטוריה של כל העסקאות.

הביטקוין למעשה נוצר על פלטפורמת הבלוקצ’יין ונסחר דרכה. המטבע נוצר באופן דיגיטלי ע”י כרייה. אז מה זה למעשה כרייה? על מנת ליצור טרנזקציה בין שני משתמשים במערכת יש לפתור חידה מתמטית מורכבת. בגלל מורכבות החידה יש להשתמש במספר רב של מחשבים לפענח אותה. אנשים שמשתמשים במחשב שלהם לעזור לפתור את החידה מתוגמלים ע”י קבלה של ביטקוין חדש שנוצר בעקבות פתרון החידה.

אז אפשר למעשה ליצור אינסוף מטבעות? היוצר של המטבע הגביל את כמות המטבעות שניתן לייצר ל-21 מיליון.

במדינות מסוימות כמו יפן הכירו בביטקוין כמטבע ולכן אין עליו מס. לעומת זאת במדינות רבות ביניהן ישראל הגדירו את הביטקוין כנכס בלתי מוחשי והמיסוי עליו בהתאם.

אז מה היא עמדת רשות המיסים בישראל לגבי הביטקוין?

מס הכנסה פרסם בתחילת 2017 טיוטא לחוזר שמציגה את עמדתו לגבי המטבעות הוירטואליים. החוזר מציין שמס הכנסה רואה במטבעות הוירטואלים נכס בלתי מוחשי ולכן יש לשלם עליו מס רווח הון בגובה 25% בעת ביצוע מכירה.

אז מה צריך לעשות בעת מכירת ביטקוין:

  • לדווח למס הכנסה תוך 30 יום ממועד ביצוע המכירה.
  • לשלם מס רווח הון בגובה 25% מהרווח (מחיר המכירה פחות מכיר הקנייה).
  • לשמור את המסמכים המאמתים את מחיר המכירה והקנייה.
  • לדווח על העסקה בדוח השנתי למס הכנסה.

אז מה עם החלפתי את הביטקוין בנכס אחר או שירות?

מס הכנסה רואה בהמרה של המטבע הוירטואלי עסקת מכירה ולכן יש לדווח ולשלם מס רווח הון בדומה למכירה.

מה לגבי כריית מטבעות?

מי שעוסק בכרייה של מטבעות יחשב כעסק בעיני מס הכנסה וישלם מס שולי לפי גובה ההכנסות החייבות במס.

בנוסף ביצוע עסקאות מרובות של מכירת ביטקוין יכולה גם כן להיחשב כעסק והמיסוי יהיה בהתאם.

 

במידה והשקעתם במטבעות וירטואלים חשוב להכיר את כל היבטי המס על מנת להתנהל בצורה נכונה מול רשויות המס.

 

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי. לקבלת ייעוץ מקצועי צרו קשר!

Read more

השינויים הצפויים של ענף היהלומים – היבטי מס הכנסה

השינויים הצפויים של ענף היהלומים - היבטי מס הכנסה

אחרי מספר שנים שמס הכנסה בוחן את אופן הטיפול של ענף היהלומים, פורסם בספטמבר 2018 הנחיות חדשות בדבר ניהול ספרים של יהלומנים אשר ייכנסו לתוקף בינואר 2019 וישנו באופן מהותי את הדרך שבה יהלומנים מתנהלים. עיקר השינויים באים לידי ביטוי: בהגדרות של אבן יקרה וחבילות, ניהול מלאי ותיעוד העסקאות.

השינוי המהותי ביותר על העסקים המקומיים הוא נושא המלאי ואופן המדידה שלו. אם בעבר יהלומנים מדדו את המלאי כנמוך מבין עלות לשווי שוק ונהנו ממצב שבו בעצם הם היו מעריכי השווי של המלאי שלהם ובכך היה להם את “הכוח” לקבוע את הרווחים שלהם ואת חבות המס, אז היום המצב משתנה ו”הכוח” חוזר לרשות המיסים שפרסמו מספר הנחיות חדשות בהקשר זה.

להלן עיקרי הדברים, כפי שפורסם על ידי מס הכנסה:

  1. אבן יקרה – עדכון ההגדרה על מנת לאפשר רישום מדויק יותר של המלאי. כאשר כל אבן במשקל של קרט ומעלה או אבן בעלת תעודה תירשם.
  2. חבילה – מספר אבנים שמאוגדות ביחד, כל חבילה תקבל מספר סידורי ייחודי. במידה ומפרקים את החבילה למספר חבילות כל חבילה תקבל מספר סידורי ייחודי.
  3. תיעוד עסקאות עם תושבי חוץ, אם בעבר לא היה חובה לתעד את פרטי הקונה המצב הולך להשתנות ואופן התיעוד יושווה לשאר העוסקים.
  4. MEMO OUT – סוף לעמימות בעסקאות תיווך, על כל עסקה תיווך על המתווך להנפיק מסמך קניה שיפרט את התחייבות לתשלום ופרטים נוספים.
  5. מלאי – מספר שינויים שחשוב להתעדכן בהן, הנקודות המרכזיות: ניהול ספר תנועות בהתאם לסעיף 13 לפרק ג’, אופן רישום המלאי במועד כניסתו לעסק ואופן מדידת מחיר העלות.

כפי שנאמר ההנחיות החדשות שצפויות להשפיע משמעותית על ענף היהלומים ייכנסו לתוקף בתחילת 2019 ויש להיערך בהתאם.

משרדינו מתמחה במתן שירותי הנהלת חשבונות ליהלומנים וליווי פיננסי.

נשמח לעמוד לשירותכם ולייעץ כיצד להיערך לשינויים הצפויים, צרו קשר לפגישת ייעוץ חינם.

בברכה,

RMR

אולי יעניין אותך גם:

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע   אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע”י שום גוף ומיוצר ע”י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים. כדי להבין מה…

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל…

Business Plans and Consulting

When you’re facing business challenges, the perspective of someone who knows the business and industry is immensely valuable. Our experience in business consulting in a wide range of fields allows us to develop strategies and plan ahead in order to...

Read more

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל של העסק שלכם.

1. לא מפרידים בין חשבון העסקי לבין החשבון האישי:
עצמאים רבים במיוחד בתחילת הדרך, לא מפרידים בין החשבון האישי לבין החשבון העסקי שלהם. מה שמקשה עליהם עוד יותר לעשות סדר בשורות ההוצאות וההכנסות, לבחון את שורת הרווח ולקבל תנאים מתאימים מהבנק. מה גם, כשלא עושים הפרדה בין העסק לבין החיים האישיים בחשבון, איך אפשר לעשות הפרדה כשזה מגיע לחיי היומיום?

2. לא משווים מחירים בין ספקים:
סדר היום של בעלי עסקים הוא עמוס, והשאיפה של כולנו היא לסיים כמה שיותר משימות בכמה שפחות זמן. יש משימות שנכון לתת להם תשומת לב רבה יותר. למשל השוואת עלויות בין ספקים שונים. בירור מעמיק יותר ומשא ומתן נכון יכול לחסוך לעסק שלך מאות עד אלפי שקלים בחודש.

3. תמחור לקוי – לא בודקים את הרווחיות של המוצר/שירות בצורה מדויקת:
אתם מכירים את העסק שלכם כמו את כף היד שלכם, מתמצאים בכל פרט חיוני. ועדיין, את השורה התחתונה -רווחיות- לא בטוח שאתם יודעים. מתי בפעם האחרונה בדקתם את שורת הרווח שלכם? וגם כאשר בדקתם אותה, יכול להיות שפספסתם הוצאה מסוימת? יכול להיות שהעסק שלכם מפסיד בשעה שנראה לכם כי שורת הרווח חיובית. תבדקו שוב, תשוו מול תקופה קודמת ותישארו עם אצבע על הדופק. ישנם מודלים רבים לתמחור נכון, אפשר ליצור קשר איתנו, נשמח להדריך אותכם לעומק.

4. לא חוקרים את השוק שלכם:
בין אם אתם בטוחים שאתם מאסטרים בתחומכם ובין אם הרגע לקחתם את הצעד הראשון בעסק, תהיו בטוחים שיש לכם עוד הרבה מה ללמוד. גם בשעה שאתם יודעים מצוין מה קורה בתוך העסק, המצב בשוק הרבה פעמים לא ברור. עסקים קטנים נוטים ללכת יותר לפי אינטואציות, ניחושים מושכלים ותשוקה לתחום שלהם. מעטים הם העסקים שמשקיעים כראוי בלחקור את השטח -לחקור את הפוטנציאל שלו, את המגמות, את החסמים ואת המתחרים. לפני שאתם בוחרים להיכנס לתחום חדש או להוסיף שירות/מוצר, אל תקפצו למים. תשקיעו במחקר שוק מקיף שיתן לכם תמונה אוביקטיבית כדי שתוכלו לבדוק אם זה בכלל שווה את ההשקעה שלכם.

5. אי ביצוע מעקב ורישום של חשבוניות באופן מלא:
המיסים בישראל הם גבוהים, ההוצאות של העסק לא מעטות, ולמרות שהיינו שמחים שמס הכנסה יכיר ביותר הוצאות של העסק, אנחנו עדיין לא תמיד שומרים את כל החשבוניות שמס הכנסה כן מכיר לנו, וחבל כי זה מצטבר לסכומים משמעותיים. מומלץ לעבור על העובר ושב ופירוט כרטיסי אשראי ברמה החודשית על מנת לאתר הוצאות שפספסתם.

6. ניהול זמן לקוי ותעדוף נכון של משימות:
אנחנו רצים סביב השעון, מנסים לסגור עוד פינה ולכבות עוד שריפה. יש ימים שאנחנו עסוקים בהמון דברים מסביב ולא מגיעים למשימות הגדולות והחשובות באמת. דברים נגררים מהיום למחר, ומשם לחודש הבא. כך שהתהליכים החשובים באמת לעסק לא תופסים תאוצה. קחו לכם בסוף כל יום 10 דקות לבנות את הלו”ז של היום למחרת והשאירו חלון זמן סביר ל”כיבוי שריפות” במהלכו.

7. לא יודעים להאציל סמכויות:
מי לא מכיר את המשפט “אם אתה רוצה שדברים ייעשו, תעשה אותם בעצמך”, אחד המשפטים היותר מזיקים לעצמאיים. אנחנו נוטים עמוק בפנים להאמין למשפט הזה ולעשות יותר מדי משימות בעצמנו במקום לשחרר את צוואר הבקבוק, לגייס עובדים נוספים ולהכשיר את העובדים שכבר יש לנו ליותר משימות.

8. לא מנהלים תזרים מזומנים:
העסק שלכם עובד טוב, יש אפילו קצת רווח (תודה לאל). אבל כסף זמין מעכשיו לעכשיו – אנחנו נוטים להשאיר פחות. מרבית העסקים הקטנים בישראל נסגרים בעקבות בעיות של תזרים מזומנים ואי יכולת לפרוע התחייבויות. לכן מומלץ לנהל תזרים מזומנים על מנת לצפות מראש מתי אתם צפויים להיכנס לבעיה תזרימית ולהיערך בהתאם.

9. צמיחה = השקעה, לא צריך לפחד ממימון חיצוני:
עסקים קטנים ואף חברות לעיתים נגררים למינוסים, זה קורה גם לטובים ביותר. במצב כזה, הם צוברים ריביות גבוהות מול חברות האשראי והבנקים וכך זורקים יותר מדי כסף החוצה. זאת בשעה, שאפשר היה לקחת הלוואה, לשלם ריבית הרבה יותר נמוכה, ולהתיישר חזרה הרבה יותר מהר.

10. לא ברור מהן המטרות של העסק:
איך הייתם מסכמים את החודש האחרון? ואת השנה האחרונה? לא תמיד ברור לנו אם אנחנו מתקדמים בקצב טוב, אם אנחנו נוסקים קדימה או נשארים מאחורה. הפתרון לכך הוא פשוט ברור: תבנו תוכנית עסקית עם יעדים ישימים ומדידים לחודש, לרבעון ולשנה הקרובים. כך תוכלו לדעת איפה אתם עומדים ולאן בדיוק אתם רוצים להגיע.

נשמח ללוות את העסק שלכם יד ביד ולעזור לו לגדול ולהתפתח. בRMR יש לנו כלים ושירותים רבים בין אם זה בניהול תזרים מזומנים, במחקרי שוק, בבניית תוכנית עסקית, בסיוע בקבלת הלוואות ועוד. כל מה שנותר לכם לעשות זה להשאיר פרטים כאן למטה, ואנחנו נחזור אליכם לקביעת פגישת יעוץ ללא עלות.

צור קשר

Read more

Business Plans and Consulting

When you’re facing business challenges, the perspective of someone who knows the business and industry is immensely valuable. Our experience in business consulting in a wide range of fields allows us to develop strategies and plan ahead in order to provide for your changing needs. As your business’ accountants and consultants, our role is to help you overcome challenges, seize opportunities and built a strong, stable business.

Whether the business is at the start-up stage or mature, we assist companies at every stage of the business’ life cycle in solving complex problems, improve performance and minimize risk. When you choose us as your business consultants, you get a team of highly-experienced professionals who are experts in their field and understand the industry and challenges that your business faces.

We Build Business plans!

The business plan is your business’ guide, laying out the targets and how to reach them. The plan helps us to perceive ourselves, who and what we are, where we’re aiming at and how to get there, while also getting an overview of our market and examining our target market, competitors, our advantages over them and how to translate all of the above into growth.

To schedule a free consultation meeting, leave a message and we will get back to you shortly.

Read more

5 הכלים שכל דרופשיפר צריך

5  הכלים שכל דרופשיפר צריך

אז חקרתם, בדקתם, למדתם ואתם כבר מוכנים לקפוץ למים ולהכנס לעסקי הדרופשיפינג. מזל טוב! יחד עם האיחול, חשוב לזכור שלפני שצוללים למים העמוקים, חייבים לדאוג לבסיס טוב ויציב. את הבסיס הזה משיגים כאשר מבינים איך העסק עובד בפרקטיקה, ואחד השיעורים החשובים בנושא (ובעצם כמעט בכל נושא) הוא ללמוד את הכלים שצריך כדי להצליח. במאמר זה נרכז לכם כמה מהכלים שיש לכל דרופשיפר שמכבד את עצמו, כדי שגם אתם תתחילו לכבד את עצמכם, ולעשות מזה יופי של כסף.

לימוד ופילוח קהלים: כדי לדעת מה כדאי למכור, אתם צריכים לדעת מהו הביקוש מלכתחילה. הכלי הראשון הוא כלי שמוכר בעיקר למפרסמים בפלטפורמת האדוורדס – מתכנן מילות החיפוש. באמצעות הכלי הזה, תוכלו לדעת כמה חיפושים מתבצעים מדי חודש, ובכך לדעת את פופולאריות המוצר שלכם. כמו שניתן לצפות מגוגל, ניתן לסנן לפי נתונים דמוגרפיים, ובכך לדעת למשל מהו הביקוש למוצר מסויים באיזור אליו אתם מבקשים להציע את הסחורה שלכם. כלי משלים הוא לא אחר מאשר גוגל טרנדס, שיכול להראות לכם את רמות החיפוש במהלך תקופה מסויימת. לדוגמא, יכול להיות ששווה לכם למכור צעצועים בארה”ב בתקופת הסתיו ותחילת החורף, בגלל שאז החיפושים לצעצועים גוברים משמעותית (בעקבות הכריסמס). זכרו – מכירה טובה מתחילה במחקר טוב!

כמובן שגם החנויות האינטרנטיות שנותנות דוגמא לכולנו ייקחו כאן חלק. הסתכלו ברשימת רבי המכר של אמאזון כדי לקבל תמונת מצב על המוצרים הפופולאריים ביותר שמעניינים את גולשי האתר ולדעת במה כדאי להתמקד (כמובן שגם כאן ניתן לצמצם לפי תחומים ולקבל חיפושים  ספציפיים יותר). מבחינת איביי, ניתן להשתמש בכלי (הלא רשמי) בשם WatchCount. כלי זה נותן לכם לדעת כמה פעמים מוצרים באיביי התווספו לרשימת המשאלות של הגולשים, ובכך לדעת מה הקונים הכי רוצים – גם אם הם לא יכולים להרשות את המוצר (נתון שיכול להיות לטובתך, אם אתם מציעים אלטרנטיבה זולה יותר).

פלטפורמות: כמובן שהחנות שלך לא יכולה לקום ללא פלטפורמת איקומרס טובה, ולמזלנו – יש לא מעט פלטפורמות כאלו ברשת שיכולות לחסוך לנו זמן, עלויות וכמובן גם לתת לנו עצמאות (ניתן ללמוד בקלות איך מקימים חנויות כאלו בקלות יחסית). אותן פלטפורמות מכילות תוספים שמשדרגים את המערכת אף יותר, ומתאימים אותה לדרופשיפינג. קומבינציות אלו כוללות את התוסף WooDropShip תחת פלטפורמת ה-WooCommerce ומאפשר אינטגרציה עם עלי אקספרס, ופלטפורמת Shopify  מציעה אופציה כפולה עם Obelro שמאפשר גם הוא אינטגרציה עם עלי אקספרס, או לחלופין שילוב עם התוסף Dropify, שנחשב לגרסא הטובה יותר מבין השניים ומציע אופציות רבות יותר, כולל אינטגרציה עם 36 אתרי איקומרס, אוטומציה ועוד.

אוטומציה שיווקית (מייל): אין מה לעשות, לרוב חנויות מרוויחות ממאסות של קונים, ולא רק מהאיכות שלהם. כדי להגיע לכמויות  גדולות של גולשים, יש לשווק בצורה גדולה וחכמה. ישנם לא מעט כלים ללא מעט פלטפורמות, אך אחד הפופולאריים שבהם הוא כמובן השיווק במייל. בגזרת המייל ניתן למצוא את MailChimp, Drip  ו-Aweber. שלושתם מציעים אוטומציות שיווקיות במייל, אך חשוב לנו לציין שמיילצ’ימפ מתאים למתחילים עקב התנאים הנוחים שלו מבחינת תשלומים (2,000 מנויים ראשונים בחינם + 12,000 המיילים הראשונים בחינם), אך חשוב לציין ש-Drip מציע אינטגרציות עם WooComerce ו-Shopify, מה שמציב את המערכת במקום גבוה.

אוטומציה שיווקית (רשתות חברתיות): התחום, שעבר את המייל בדירוג, מציע שני כלים עיקריים ומעניינים: Buffer ו-HootSuite. באפר יותר ידידותית למשתמש, אך הוטסוויט מציעה יותר רשתות חברתיות שניתן להשתמש בהן. חשוב לציין ששתיהן דורשות תוכנות צד שלישי כדי להתחבר לפלטפורמות איקומרס כגון שופיפיי וווקומרס.

אנליזה: למכור זה נחמד, לדעת מה עובד ומה לא יותר. אם אתם רוצים לדעת אם אתם עושים טוב, אתם צריכים לנתח נתונים שיעזרו לכם בנושא. למזלנו, בתחום זה לא צריך לבחור בזכות המלך הבלתי מעורער, הלא הוא Google Analytics – אחד משירותי הדגל של גוגל שמציע אפשרויות שמתחרות גם בכלי אנליזה בתשלום. זהו כלי שמומלץ ללמוד לעומק או אפילו להעסיק אנליסט שיבדוק את הנתונים, מפני שכמות המידע שניתן להפיק ממנו היא כמעט אינסופית.

חמשת הכלים הללו הם הדרך הנכונה להתחיל את המסע שלכם בעולם האיקומרס. המסע הזה לא הולך להיות קל, אבל הכלים הללו ידאגו לכך שיהיה לכם קל יותר משחשבתם, וזאת כבר התחלה טובה. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם:

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע   אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע”י שום גוף ומיוצר ע”י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים. כדי להבין מה…

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל…

Business Plans and Consulting

When you’re facing business challenges, the perspective of someone who knows the business and industry is immensely valuable. Our experience in business consulting in a wide range of fields allows us to develop strategies and plan ahead in order to...

Read more

מע”מ

כל מה שצריך לדעת על מע”מ

מע”מ – ראשי תיבות של “מס ערך מוסף”, הוא מוטל על עסקה, מתן שירותים ויבוא טובין בישראל. מעמ מוטל בשיעור אחיד ממחיר העסקה, השירות או הטובין, לפי קביעת שר האוצר בצו.

משמעות הערך המוסף הוא ההפרש בין מחיר השירות או המוצר לבין סך מחיר התשומות שנוצרו כתוצאה ממתן השירות או ייצור המוצר. המיסוי חל על כל השלבים בשרשרת הייצור והשיווק.

במידה ועשה אדם עסקת אקראי מוטל גם כן המס בתנאי שיש לעסקה אופי מסחרי ובמסגרתה ניתן שירות או נמכר טובין והקונה הוא עוסק, אפילו אם אין לנותן השירות או מוכר הטובין תיק עוסק.

בנוסף מוטל גם מעמ על יבוא טובין בידי כל אדם.

זהו מס עקיף שמגולגל בסופו של דבר על הצרכן ומהוון במחיר השירותים או המוצרים.

עוסק מורשה או חברה בע”מ מחויבים בגביית מעמ מהלקוחות שלהם ובמקביל רשאים לנכות את המעמ על התשומות שנוצרו להם כתוצאה ממתן השירות או ייצור המוצר. על מנת לקבל את המעמ על התשומות יש לשמור את חשבוניות המס בגין התשומות. בעצם נוצר מצב שהלקוח מזוכה במעמ אותו הוא שילם והספק מחוייב לשלם אותו לרשות המס. ניתן לראות בספק צינור של העברת המעמ מהלקוח הסופי למדינה.

מעמ קיים בישראל משנת 1976 מתוקף חוק מס ערך מוסף. רשות המיסים מטפלת בגביית המעמ והוא נגבה בשיעור אחיד של 17%.

מי חייב ברישום במע”מ?

אדם פרטי, חברה או שותפות שמהלך העסקים מתכוונים לתת שירות, מכירת טובין, נכס או מקרקעין. את הרישום יש לבצע כשמתחילה פעילות העסק וזאת עושים במשרדי מעמ הכי קרובים לכתובת העסק. יש אפשרות לבדוק היכן צריך להירשם באתר של מס הכנסה.

על מנת להירשם במעמ יש להביא את המסמכים הבאים: טופס פתיחת תיק 821, צילום ת.ז, אישור ניהול חשבון או שיק מבוטל ובמידה ושוכרים נכס אז את חוזה השכירות. בחברה יש גם להביא תעודה מרשם החברות ופרוטוקול זכויות חתימה בחברה.

לעצמאי קיימים שני סיווגים במע”מ – עוסק מורשה ועוסק פטור. הסיווג נקבע לפי סוג העיסוק ומחזור העסקאות השנתי. בעלי מקצוע חופשי כדון רואה חשבון, עורך דין, רופא וכו’ יסווגו כעוסק מורשה. כמו כן מי שמחזור עסקאותיו השנתי גבוה מהסכום הקבוע בחוק גם כן יסווג כעוסק מורשה.

עוסק פטור לא גובה מע”מ מלקוחותיו ומצד שני לא יכול לקבל החזר מע”מ על התשומות שלו. כמו כן הוא פטור מהגשת דוחות חודשיים למע”מ ומחויב בהגשת הצהרה על מחזור העסקאות שלו פעם בשנה עד ה-31 בינואר. עוסק פטור יכול להוציא רק קבלה ולא חשבונית מס על עסקאותיו.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי. לקבלת ייעוץ מקצועי צרו קשר!

אולי יעניין אותך גם:

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע   אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע”י שום גוף ומיוצר ע”י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים. כדי להבין מה…

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל…

Business Plans and Consulting

When you’re facing business challenges, the perspective of someone who knows the business and industry is immensely valuable. Our experience in business consulting in a wide range of fields allows us to develop strategies and plan ahead in order to...

Read more

חשיבות רואה חשבון לעסק שלך

איך רואה חשבון טוב יכול לעזור לעסק שלך

כל עסק צריך רואה חשבון אבל לא כל רואה חשבון מתאים לעסק שלך.

כדי להעריך האם אתה מקבל את השירות שמגיע לך מרואה החשבון שלך יש לבחון את נושאים הבאים:

●  ליווי שוטף במהלך השנה – יש רואי חשבון שמדברים עם הלקוח שלהם רק פעם בשנה כשצריך לחתום על הדוח הכספי. ליווי שוטף הוא חשוב על מנת לראות שאתה מתנהל נכון במהלך השנה ולמנוע טעויות.
●  תשלום מקדמות – עסקים מחויבים בתשלום מקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי. מעבר לתשלום המקדמות במהלך השנה תפקידו של רואה החשבון הוא לעשות כל תקופה הערכה למחזור העסק הצפוי בשנת המס ולעדכן את המקדמות בהתאם על מנת שלא תשלם יותר או פחות מס ממה שאתה חייב דבר אשר מצד אחד יכול לפגוע בתזרים המזומנים של העסק ומצד שני יגרור חובות מס גבוהות בעת הגשת הדוח הכספי.
●  מעקב הוצאות – כל חודש יש להעביר לרואה החשבון את החשבוניות על מנת שידווח לרשויות המס. רואה חשבון טוב יבצע בדיקה אילו חשבוניות חסרות ויתריע ללקוח מכיוון שאי דיווח מלא יגרום לכך שההכנסה החייבת במס תגדל והתאם חבות המס.
●  תכנון מס – תכנון מס נכון בעסק הוא בעל חשיבות גבוהה. יש לבדוק שרואה החשבון אכן מבצע תכנון מס חכם ורלוונטי לעסק. ישנן מספר פעולות שניתן לעשות על מנת למקסם את הרווח ולהקטין את חבות המס.
●  זמינות – ברוב המקרים יש לבעל עסק שאלות רבות במהלך השנה ומדי פעם גם צריך אישורים שונים למטרות שונות. חשוב לעבוד עם רואה חשבון סבלני שמוכן לענות על שאלות ולספק תשובות וחומרים בזמן.
●  התאמות בנקים – בסוף כל חודש מתבצעת התאמות בנקים בהנהלת החשבונות. חשוב שהתאמות הבנקים יעשו בזמן ולא יתעכבו משתי סיבות, אחת היא על מנת להציף חסרים של חשבוניות בזמן והסבר לתנועות לא ברורות, שנייה היא היכולת להפיק מאזן בוחן שמשקף מצב אמיתי של החברה ברגע נתון (חשוב למטרת לקיחת הלוואות, גיוס משקיעים וכו’).
●  שכר – זהו נושא רגיש מאוד ופתח לתביעות משפטיות. רואה חשבון טוב לא רק יודע להפיק תלושי שכר על פי חוקי העבודה אלא גם יודע להדריך את בעל העסק כיצד להתנהל נכון ולראות שהוא עומד בכל החוקים והתקנות כגון הפרשות לפנסיה, חופשה, הבראה וכו’.
●  יעוץ עסקי – רואי חשבון עובדים עם המון עסקים ולעיתים קרובות בעלי ראייה עסקית רחבה. הערך המוסף שרואה חשבון יכול לתת לך מעבר לשירותים הפיננסיים הוא יעוץ עסקי חכם.

לסיכום בחירת רואה חשבון שמתאים לעסק שלך הוא בעל חשיבות רבה ויכול לחסוך לך הרבה טעויות וזמן ולתת לך את השקט והכלים להתמקד בפיתוח העסק. לכן חשוב לבחון כל הזמן האם אתה מקבל את השירות שמגיע לך ולא לקחת כמובן מאליו. לעיתים קרובות בעלי עסקים חוששים לעבור רואה חשבון מכיוון שהתרגלו אליו ולצורת עבודתו אך שינוי יכול לגרום לעסק לצמוח קדימה ולפעמים הכרחי.

בעל עסק? הזמן הנכון להחליף רואה חשבון הוא בתחילת השנה על מנת לפתוח דף חדש, לצורך כך חשוב להתחיל להיערך לכך כבר עכשיו.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי.

לקבלת ייעוץ מקצועי צרו קשר!

אולי יעניין אותך גם:

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע   אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע”י שום גוף ומיוצר ע”י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים. כדי להבין מה…

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל…

Business Plans and Consulting

When you’re facing business challenges, the perspective of someone who knows the business and industry is immensely valuable. Our experience in business consulting in a wide range of fields allows us to develop strategies and plan ahead in order to...

Read more

ביטוח לאומי

כל מה שאתה צריך לדעת על ביטוח לאומי

ביטוח לאומי פועל מתוקף חוק הביטוח הלאומי (1953). היעוד שלו הוא להבטיח בסיס כלכלי לקיומן של אוכלוסיות חלשות ומשפחות שנקלעו למצוקה ממושכת או זמנית.

בין השאר קיימות בביטוח לאומי תכניות לאבטלה, סיעוד, נכות ככלית, נפגעי עבודה, ילדים, אימהות ביטוח זקנה ושאירים, פשיטת רגל ופירוק תאגיד.

ביטוח לאומי נותן בנוסף שירותי סיעוד, ייעוץ לקשישים, שיקום והכשרה מקצועית לנפגעי איבה, לאלמנות ולנכים.

הוא אחראי על חוקים והסכמים בתחום הביטוח הסוציאלי ביניהם חוק הבטחת הכנסה. החוק בא להבטיח קיום בסיסי לאוכלוסיות נזקקות והגנה על משפחות מפני אובדן הכנסה.

אחד מתפקידיו הוא גביית דמי ביטוח בריאות ודמי ביטוח לאומי זאת לצרכי מימון הגמלאות שמשולמות על פי חוק ולמימון מערכת הבריאות.

מי מחויב בדמי ביטוח לאומי?

כל תושב ישראל מגיל 18+ חייב בתשלום דמי ביטוח בריאות ודמי ביטוח לאומי ולהיות מבוטח בביטוח הלאומי.

המוסד משלם קצבאות לזכאים וזאת ע”י גביית דמי ביטוח לאומי מכל התושבים לפי מעמדם וההכנסות שלהם. ע”י כך מתבצעת חלוקה של ההכנסה הלאומית והורדת העוני במדינה. לסיכום מועברות הכנסות לקבוצות פגיעות וחלשות מקבוצות מבוססות יותר כלכלית. בנוסף המוסד מעביר דמי ביטוח לקופות החולים ע”י גביית דמי ביטוח בריאות מהתושבים לפי החוק.

חישוב דמי הביטוח הלאומי נעשה על פי מעמד (שכיר, עצמאי, אינו עובד ויש לו הכנסות שלא מעבודה, ללא הכנסות) ולפי גובה כלל ההכנסות של המבוטח.

חישוב דמי ביטוח הבריאות נעשה על פי מעמד (שכיר, עצמאי, מי שאינו עובד כלל) ולפי גובה כלל ההכנסות של המבוטח. כל מבוטח יכול לבחור קופת חולים אליה הוא שייך וחובה עליו להיות רשום באחת מקופות החולים. מבוטח מקבל מקופת החולים לפי החוק סל בריאות אחיד.

אז כיצד משלמים דמי ביטוח? מי שאינו עובד, עצמאי או סטודנט מחויב בתשלום דמי ביטוח עצמאית, לעומת זאת לשכירים התשלום מבוצע ע”י המעסיקים.

לעצמאי בביטוח לאומי קיימות שתי הגדות הרלוונטיות לסיווג:

1.  מבוטח עצמאי.
2.  מבוטח עצמאי שאינו עונה להגדרה.

התנאים להגדרת מבוטח עצמאי:

1.  עוסק במשלח ידו 20 שעות בשבוע בממוצע לפחות.
2.  הכנסתו החודשית הממוצעת ממשלח ידו עולה על 50% אחוז מהשכר הממוצע.
3.  עוסק במשלח ידו 12 שעות בשבוע, והכנסתו עולה על 15% אחוז מהשכר הממוצע.

במידה ועצמאי לא עונה לאחד מהתנאים לעיל ההגדרה שלו תהיה “עצמאי שאינו עונה להגדרה” והוא ייחשב כבעל הכנסה שלא מעבודה.

התשלומים לעצמאי הם בסכום חודשי קבוע אשר נקבע בהתאם להכנסה המעודכנת בביטוח לאומי. ההכנסה נקבעת בעת פתיחת התיק ולאחר מכן ניתן להגדיל/להקטין אותה.

אי תשלום דמי ביטוח בזמן תגרור תשלומי קנסות והצמדה.

ביטוח לאומי הוא תחת ביקורת מבקר המדינה ופיקוח שר הרווחה. הציבור יכול להתלונן על המוסד דרך האגף לפניות הציבור.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי. לקבלת ייעוץ מקצועי צרו קשר!

אולי יעניין אותך גם:

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע   אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע”י שום גוף ומיוצר ע”י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים. כדי להבין מה…

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל…

Business Plans and Consulting

When you’re facing business challenges, the perspective of someone who knows the business and industry is immensely valuable. Our experience in business consulting in a wide range of fields allows us to develop strategies and plan ahead in order to...

Read more

תיאום מס

כל מה שאתם צריכים לדעת על תיאום מס

תיאום מס זהו נוהל של רשות המיסים שמטרתו היא מניעת תשלום יתר של מס במהלך השנה. המהות של תיאום המס היא לקבוע את אחוז המס שישלם שכיר שעובד במספר עבודות.

המעסיק הוא זה שמשלם את המיסים עבור השכירים למס הכנסה. במידה והעובד עובד במקום עבודה אחד המעסיק מחשב את המס לפי מדרגות המס אך במידה והוא עובד ביותר מעבודה אחת עליו להצהיר על כך שיש לו משכורת נוספת (חובה לציין זאת בטופס 101) והמעסיק מנכה את שיעור המס המירבי.

אין סיבה שהעובד ישלם את המס המירבי ועל מנת למנוע זאת יש לו את האפשרות לקבל אישור ממס הכנסה לתיאום מס לפיו המעסיק יוכל לנכות לו את המס האמיתי שעליו לשלם על פי גובה ההכנסה השנתית הכוללת. כמו כן יש גם התייחסות לחלוקת נקודות הזיכוי של העובד על מנת שהמעסיקים יתחשבו בזה.

במידה ועובד לא עבד בכל חודשי השנה הוא גם יכול לבקש תיאום מס, זאת משום שהמעסיק מחשב את המס לפי הכנסה חודשית ובפועל המס נגבה לפי הכנסה שנתית.

דרכים לביצוע תיאום מס

ישנה אפשרות לעשות את תיאום המס באתר של מס הכנסה, דרך מייצג או לגשת ישירות לפקיד השומה. על העובד להעביר את אישור תיאום המס למעסיקיו על מנת שינכו לו מס לפי התיאום.

דרך פקיד שומה:

1.  יש להוריד טופס 116 מהאתר של מס הכנסה, למלא ולחתום.
2.  תלושי שכר אחרונים ממקומות העבודה.
3.  תעודת זהות.

דרך האתר:

1.  כניסה לאתר של רשום המיסים.
2.  הזנת הנתונים במערכת הסימולציה.
3. הדפסת האישור והעברתו למעסיקים

דרך מייצג:

1.  חתימה על טופס ייצוג.
2.  מסירת תלושי שכר אחרונים.

לא כל אחד יכול לבצע תיאום מס דרך האתר של מס הכנסה. להלן אלו שרשאים:

1.  מי שיש לו הכנסות מהסוגים הבאים:

א.  משכורת/ שכר עבודה בסכום כולל שאינו עולה על 297,180 ₪ לשנה (תקרת ההפרשה השנתית לקופת גמל לקצבה), מכל משלמי המשכורת.
ב.  קצבת פרישה (פנסיה ממעביד לשעבר או מקופת גמל): למי שלא הגיע לגיל פרישה, למי שהגיע לגיל פרישה ואינו חייב במס בגין כלל הכנסותיו (המערכת מאפשרת בשלב הסימולציה לערוך בדיקת חבות מס על ההכנסות המדווחות), למי שהגיע לגיל הזכאות וביצע קיבוע זכויות על פי תיקון 190 לפקודה.
ג.  תשלומים אחרים (כגון: שכר אומנים, שכר מרצים ועוד).

2.  מי שמבקש הקלות/זיכויים שניתנים באמצעות המערכת.

מדריך זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי. לקבלת ייעוץ מקצועי צרו קשר!

Read more

דרופשיפינג

ליווי דרופשיפינג

אז מה זה בעצם דרופשיפינג? דרופשיפינג הינו מושג המתייחס  לשיטת מכירת מוצרים ברשת. בשיטה זו המוכר אינו צריך להחזיק מוצרים כלל, במלאי או במחסן והוא מהווה מעין מתווך או איש ביניים. המוצר נשלח ישירות לקונה באמצעות היצרן או הספק והמוכר גוזר את הרווח על העסקה, שהינו ההפרש בין מחיר המכירה לקונה לבין מחיר הקנייה אצל הספק.

במידה ויש לכם עסק או אתם מקימים עסק לדרופשיפינג חשוב להכיר את כל היבטי המס על מנת להתנהל בצורה נכונה מול רשויות המס. חלה חבות מס וביטוח לאומי ככל עסק גם על מסחר באינטרנט.

מע”מ

במידה והקנייה מתבצעת מספקים מחו”ל והמכירה מתבצעת ללקוחות בחו”ל אין צורך לפתוח תיק במע”מ.

במידה ואתם לא עומדים בקריטריון לעיל והחלטתם לפתוח תיק עצמאי ולא חברה בע”מ ישנן שתי אפשרויות:

עוסק מורשה – חייב בתשלום מע”מ על ההכנסות ורשאי לקזז מע”מ על ההוצאות.

עוסק פטור – לא חייב בתשלום מע”מ על ההכנסות ואינו רשאי לקזז מע”מ על ההוצאות.

הגדרה לעוסק מורשה: עוסק מורשה מוגדר כעוסק שמחזור עסקאותיו בשנה עולה על סכום מסוים, כאשר התקרה לשנת 2018 היא 98,707 ש”ח. כמו כן ישנה רשימה של מקצועות ועיסוקים (בעיקר מקצועות חופשיים) שחייבים להירשם כעוסק מורשה. ראה רשימת מקצועות חופשיים.

המשמעות של המורשה הוא שהעסק חייב בתשלום מע”מ בגין עסקאות וזכאי למע”מ תשומות בגין הוצאותיו. עוסק מורשה רשאי להוציא חשבוניות מס בגין עסקאות שביצע.

עוסק מורשה חייב בדיווח שוטף למע”מ פעם בחודש או חודשיים ופעם בשנה למס הכנסה. הכנסותיו חייבות במס לפי מדרגות מס המופיעות בפקודת מס הכנסה.

עסקאות יצוא אינן חייבות במע”מ אם הותר לגביהן רשימון יצוא לפי חוק מע”מ מכיוון שהעסקה היא עם תושב חוץ. מסיבה זו יש עדיפות לפתוח עוסק מורשה מכיוון שלא יהיה מע”מ על ההכנסות אך יהיה החזר מע”מ על ההוצאות. חשוב לציין שאם לא הוצא רשימון יצוא יהיה מע”מ רגיל על העסקאות. רשימון יצוא מופק על ידי סוכן מכס.

משרדי מע”מ בודקים את העסקאות של דרופשיפינג ובמידה והן עומדות בהגדרה לא מאפשרים פתיחת תיק במע”מ על מנת שלא יקוזז מע”מ על ההוצאות בלבד.

במידה ומתבצעת מכירה חד פעמית היא מוגדרת עסקת אקראי ואין צורך בפתיחת תיק במע”מ אך יש לדווח עליה למס הכנסה.

מס הכנסה

בעסקאות דרופשיפינג יש אופציה להוציא חשבונית וקבלה על סכום העמלה בלבד כלומר על ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הקנייה.

ככל עסק יש לעמוד בהוראות ניהול ספרים כגון הנפקת חשבוניות, תיעוד מסמכים וכו’. כמו כן ניתן להכיר בהוצאות הרלוונטיות לתפעול העסק כגון עמלות (איביי, אמאזון וכדומה), תוכנות, מחשבים והוצאות של הבית (במידה וממנו מתנהל העסק) כקיזוז מההכנסה וכך להקטין את חבות המס.

ביטוח לאומי

יש לשלם ביטוח לאומי על פי חוק על רווחי העסק. רווח יחשב ההפרש בין מחיר המכירה לקנייה בדומה לחישוב הרווח למס הכנסה.

מכס

יש להפיק על פי פקודת המכס רשימון יצוא באמצעות סוכן מכס הכולל פרטים לגבי העסקאות.

יש אפשרות להפיק רשימון יצוא מרוכז תחת תנאים מסוימים במידה ומדובר בעסקאות קטנות (משלוח בודד פחות מ-250 דולר) וכך לחסוך הפקת רשימון שעולה מאות שקלים. זאת עושים באמצעות סוכן מכס.

חבילת ליווי דרופשיפינג, כוללת:

●  פתיחת תיקים ברשויות.
●  ליווי ויעוץ שוטף.
●  שירותי הנהלת חשבונות.
●  הפקת חשבוניות.
●  דיווחים שוטפים לרשויות.
●  הגשת דוח שנתי.

 

לקבלת מידע נוסף לגבי חבילת דרופשיפינג צרו קשר!

 

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי.

אולי יעניין אותך גם:

ביטקוין – היבטי מס

משקיעי ביטקוין? אתם חייבים כסף למס הכנסה! בואו להבין מדוע   אז מה זה בעצם ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי שנוצר ומוחזק בצורה אלקטרונית. המטבע אינו נשלט ע”י שום גוף ומיוצר ע”י אנשים בכל העולם באמצעות מחשבים. כדי להבין מה…

עשר הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים

כעצמאים אנחנו עובדים קשה, מאד. משקיעים מעל ומעבר בעסק, מבחינת אנרגיה, זמן וכסף. מוכנים להקריב הרבה בשביל ההצלחה שלו (ושלנו), אבל עדיין אנחנו עושים כמה טעויות לאורך הדרך שמעכבות את התפתחות העסק. ריכזנו את עשרת הטעויות הנפוצות, שחוסמות את הפוטנציאל…

Business Plans and Consulting

When you’re facing business challenges, the perspective of someone who knows the business and industry is immensely valuable. Our experience in business consulting in a wide range of fields allows us to develop strategies and plan ahead in order to...

Read more